PÅSKHELGEN

Hallå allihopa igen! Ännu ett par dagar har gått här borta och dagarna har sett lite annorlunda ut nu. I Onsdags gick tjejerna på spring break så de har varit hemma i dagarna, och vi har haft besök utav deras vänner från NY så det har varit fullt ös medvetslös. Jag fick två extra barn att se efter (med hjälp från mamman då) men kan säga att det märktes i slutet av dagen. Har också hunnit bli en hel del städande, eftersom flytten håller på att hända och huset ska upp på visning så ska alla hyllor städas av och saker ska sorteras i vad som ska sparas och inte. Fick äran att sortera leksaker vilket var bland det svåraste som fanns när en treåring satt bredvid och sa "Nej vi kan inte slänga den", "inte den heller den är min favorit", "inte den heller hon heter Ina och är min bästis". Kan inte säga att det blev mycket sorterande gjort.
 
Under långfredagen var det påskäggs jakt och alla barnen var på cloud nine. De sprang runt med sina korgar och skrek av glädje varje gång de fick ett ägg. Var lite krångligt dock när alla barn här är vana att få allting de vill så när en hade ett ägg mer än den andra var det tredje världskriget som bröt ut. Passande nog slog klockan slut för dagen då så jag slapp den konflikten. Fredagen bestod också av LCC-möte med familjerna, och vi stack och bowlade. Efter att jag sagt att jag är hur dålig som helst slog jag två strikes på raken och fyra totalt och vann stort (mot en 3, 5, 7, och 10-åring men ändå). En vinst är en vinst #winnig. Efteråt stack jag med au-pairerna till vattenpipa baren, som blivit något utav ett andra hem för man behöver inte vara 21 för att få sitta därinne. Kom hem mitt i natten, sov som en gris innan klockan blev morgon och jobb igen.
 
Har inte hänt så mycket roligt utöver detta, skulle på fest igår men allt blev lite omflyttat så slutade upp i the hottub på något gym. Kunde varit bättre, men får vänta tills nästa helg. Idag blir det chill i parken med volleyboll, mat och bara massa bra människor. Ska faktiskt göra en liten effort och ta med mig min kamera så hoppas på lite bilder!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej! Jag ska själv åka som au pair i sommar (är i matchingsprocessen nu) och vi håller just nu på med ett arbete i engelskan som berör vår framtid. Jag tänkte höra om du skulle vilja hjälpa mig med att svara på några frågor. :) Skicka gärna ett mail till mig i så fall.

2014-04-22 @ 12:02:34
URL: http://johannainamerica.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0