Första jobbdagen

Då var första "riktiga" jobbdagen klar. Är ju inte helt riktiga än eftersom min VM fortfarande följer med och visar vart allt ligger. Har INGEN aning om hur jag ska hitta överallt själv, i dessa tusen filer. En fil får man bara köra i om man har mer än tre personer i bilen, en annan fil är bara vänstersväng fast folk kör rakt fram och sen får man svänga höger/vänster i trafikljus. Tror nästa det hade varit bra att ta ett nytt körkort här trots att jag får köra med det internationell, bara för att lära sig allting.
 
I alla fall, började vid tio idag men jetlag är fortfarande inte min bästa vän så vaknade vid kvart över sex (och alla som känner mig vet att då är något fel). Gick upp och käkade lite frukost, müsli med banan och kaffe. Sen kom min VM och minstingen, Quinn hem och så var det iväg till simningen. Rätt chill tyckte jag, fram tills att mamman sa att hon skull iväg till gymmet och jag skulle vara ensam med Q på bibloteket. Inga problem tänkte jag, men där fick jag fel. Så fort hon hade gått började hon gråta och skrika att hon ville ha mamma. Som tur var så varade det inte så länge, så efter ca 10 min hade hon lugnat ner sig och vi kunde läsa. Hade dock lite panic där ett tag för ville inte ringa mamman efter tio min och säga; Aah du förlåt men du måste komma tillbaka, hon skriker som en stucken gris."
 
Efter det var det upp och iväg igen då vi skulle hämta de andra två tjejerna och mamman visade hur carpooling funkar (igen, helt skräckinjagande för mig som inte kört här än). Åkte och köpte froyo (YUM!) och sedan blev jag och Q avsläppta hemma. Denna gången var det lite lugnare, vi målade lite, tittade på tv, badade och åt lite mat som min VM hade gjort.
 
Imorgon ska jag träffa en svensk tjej så ska vi iväg och äta lunch med hennes vän. Kommer bli skönt att träffa lite nytt folk. Kommer nog inte skriva igen förens om ett par dagar igen, jobbar rätt sent och jetlagen sitter ju tyvärr fortfarande i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0