Framme hos min familj!

Kan först och främst be om ursäkt över att jag varit lite MIA de senaste dagarna, men har haft en hel del att göra, tänkte gå igenom dagnar lite var för sig.
 
DAG 1:
Efter att vi kommit fram till TS vid ca 4 på morgonen svensk tid så tuppade jag av direkt. Morgonen efter började tidigt med frukost vid 7 och lektioner vid 8-18.30. Hade en helt underbar lärare som hade den värsta Long Island dialekten jag hört sen jag såg ett avsnitt av Jesey Shore. I alla fall fick vi ju lära oss allt som är viktigt när man ska ta hand om barn, till exempel hur man tvättar händerna på bästa sätt och att man inte ska skaka ett barn. Det visste jag ju inte redan? Avslutade dagen med att först dusha i iskallt vatten och sen gå och lägga mig i mitt bastu till rum (hade ca 40 grader varmt där inne)
 
 
 
DAG 2
Hade en exakt lika fullspäckad dag som gårdagen, förutom att denna dagen höll på längre. Vaknade, åt frukost, klippte och klistrade i klassrummet, åt igen, ner till någon stor byggnad där man fick lyssna på hur viktigt det är att kommunicera, mat igen och till sist fick vi lyssna på en riktigt härlig polis. Sen var det ju tanken att jag skulle sova men min colomiska roomie ville annat och satt och skrek sina spanska sånger så högt hon kunde med sina vänner.
 
 
 
DAG 3
Började dagen i ett iskallt klassrum, och lyssnade på första hjälpen/cpr/röda korset människorna. Dom var... speciella. En var så himmla tjock, har nog aldrig ens sett en så stor människa, och den andra hade världens läskigaste skratt och var allämnt psyko. Överlevde klassen i alla fall, och fick ta mitt pick och pack på en busstur in till NYC. Och OH MY GOD kan jag säga, vi satt hela vägen och sa "oooh" "kolla där" till allt och alla. Hade verkligen en toppendag med alla de andra svenskorna och efter en dusch (en varm sådan) somnade jag som en sten.
 
 
DAG 4
Packade ihop allting på morgonen, och gick sedan ner för att äta frukost en sista gång. Kan inte direkt påstå att jag kommer sakna maten. Lämnade skolan och skulle hoppa på flyget med en anna tjej som också skulle till Arizona, men hennes värdföräldara hade ringt kvällen innan ock sagt att de inte kunde ha en Au pair för att de skulle skilja sig. Tyckte så synd om stackars tjejen, hon grät hela morgonen. Flygen gick i alla fall bra för min del, mellanlandade i Minneapolis och flög därfrån till Arizona. Möttes av världens underbaraste värdmamma och den största dottern, och åkte sedan hem till ett av de finaste husen jag varit i och träffade resten av barnen och kusinen. Somnade som en sten den kvällen.
 
 
 
Ber om ursäkt för vad som kan vara det längsta inlägget i historien, men kände att jag ville få med allt. Uppdaterar nog mera ikväll med bilder från mitt rum och hur dagen har varit!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0