TVÅ MÅNADER

Idag har jag varit i staterna i exakt två månader, och om fyra dagar har jag varit hos min värdfamilj i två månader.
 
Hur jag har det då? Vore dumt att klaga, har en bra familj med snälla (för det mesta) barn och har börjat träffa lite folk på min ledig tid. Kan dock inte säga att jag inte längtar hem just nu med allt som händer i huset. Vill göra det klart att jag vill inte åka hem, men det betyder inte att jag inte längtar hem. Är så många saker som händer just nu och jag blir lite orolig över min framtid här borta, vilket gör att jag längtar hem mer än innan. Sen sa också boken att det är vanligt att efter två-tre månader känna en stor hemlängtan, så jag vet inte rikigt vad jag ska göra med mina känslor just nu. Förstår att för vissa så kommer detta inlägget inte säga er någonting, men jag vill inte lägga ut hela min värdfamiljs situation på internet så det får vara så tyvärr. Kommer i alla fall uppdatera här i fall något skulle vända, åt vilket håll som helst.
 
På lite gladare not, pratade nyss med Malin och Sofia på skype i ca en timma, vilket mättade minhemlängtan lite. Fick en cribstur av Malins nya lägenhet och uppdatering på livet hemma i Vetlanda, kan inte påstå att mycket nytt hänt i den staden. Ska prata med mamma och company imorgon också och se till att dom kan komma hit och hälsa på i Maj någon gång. Förhoppningsvis kommer dom innan det blivit så varmt att man smälter bort så fort man går ut.
 
VIlle bara skriva av mig lite om allt som händer nu, börjar jobba om tio minuter (klockan är tio i tolv nu) och lär nog mest bara vara hemma med Q eller alternativt hämta P och G efter skolan. Sen lovar lovar lovar jag att fråga om jag får lägga ut bilder på barnen för annars kommer varje inlägg avslutas med fula selfies.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tanya

Hej! Jag är också au pair i USA, flyttade till boson för två månader sen :) jag undrar hur du gjorde för att länka din blogg på cultural cares hemsida haha? :) hoppas du trivs i din familj!

Svar: Jag mejlade dem för ca. En månad sedan och berättade att jag hade en blogg och att om de ville kunde ha med den på deras hemsida. De sa att de skulle kolla lite eftersom många ville ha sin blogg länkad med jag fick ett mejl några veckor senare som sa att jag blivit vald. :)
jenifererikson.blogg.se

2014-04-03 @ 16:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0