San Diego

Tjeeena allesammans! Nu är jag här igen, hemma (känns konstigt att man kallar det här hemma nu) i Scottsdale. Kom i och för sig hem i söndags natt, men som vanlig har jag varit upptagen/för lat för att uppdatera här. Men nu äntligen, ska jag skriva lite om våran miniweekend en av mina nya favoritstäder, San Diego.
 
Resan började på torsdagkvällen, vi åkte från Scottsdale vid 7 tiden på kvällen och kom fram till vårat hostel vid 3 på morgonen (ni kan ju gissa vem som tvingade minibussen att stanna varannan timme för kissepaus..)
Sov som en sten so fort vi kom fram och vaknade upp till ljudet av en snarkande kanadensare och en dansande brasilanare. Gick och åt frukost, och sedan var det raka vägen till stranden, som låg precis bredvid hostelet. Tog med oss volleyboll, frisbee och booggie board och stannade på stranden i 6 timmar. Stack och duschade, och som vanligt som när man varit på stranden så följer halva stranden med upp till hostelet. Käkade lunch/middag och gick tillbaka för att försöka sova lite innan det vankades beach party. 15$ all you can drink. Vi fattiga au-pairer klagade inte. Körde allt från beer pong till flip cups (aka världens bästa drink-spel) och sedan slutade festen vid tolv. Ingen av oss var redo att lägga oss så först gick vi till en bar, sedan till stranden, sedan till hostelet och sedan tillbaka till stranden. Fick se soluppgången samtidigt som en britt spelade gitarr och en grupp människor satt och sjöng med. Kan nog inte sätta ord på hur underbart det var.
 
Lördagen rullade på lika bra, strand, mat och fest och fick lära mig även ett nytt drickspel, 21. Kan säga att vi i Sverige ligger efter UK/US i drickspelsfronten, de skrattade åt ölspelet. Kan tilläga att jag ägde på beerpong och klassade ut alla där, no joke. Söndgen kom tyvärr, och jag hade hunnit bränna både rumpa, näsa och knäveck innan det var dags att åka hem. Har verkligen haft en utav de bästa helgerna i mitt liv, har varit utomhus dag som natt och träffat så mycket underbart roligt folk. Om någon någonsin vill åka till San Diego, så 1. RING MIG 2. Bo på Banana Bungalows.
 
Bjuder nedanför på lite bilder, tog även med mig en engångkamera som ska framkallas någon gång i framtiden.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elwira och Oliwia

Vi vill också vara med och leka på stranden...och gå på tivoli!! Nu börjar vi längta till USA ännu mer. Puss och kram, vi längtar efter dig.

2014-05-18 @ 19:18:38
Postat av: Linn

Heej!:) Jag tänkte fråga om du kanske kunde maila mig? Jag flyttar till Scottsdale om 12 dagar och ska också vara Au Pair. Skulle vara kul att få kontakt med dig! Mvh Linn Hellqvist

2014-06-03 @ 18:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0